Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:43:49+02:00
4x+y=3______/-4x
7x-3y=10

y=3-4x
7x-3(3-4x)=10

y=3-4x
7x-9+12x=10_______/+9

y=3-4x
19x=19________/:19

x=1
y=3-4*1

x=1
y=-1


5x-2y=3_______/*2
3x+4y=7

10x-4y=6
3x+4y=7
+_________
13x=13_______/:13x
x=1

5x-2y=3_______/*(-3)
3x+4y=7_______/*5

-15x+6y=-9
15x+20y=35
+__________
26y=26_______/:26
y=1

x=1
y=1

2010-04-12T16:44:17+02:00
1.Rozwiąż układ równań metodą podstawienia.
4x+y=3
7x-3y=10

y = 3-4x
7x - 3(3-4x) = 10

7x - 9 + 12x = 10
19x = 19
x = 1

y = 3-4x
y = 3-4*1
y = 3-4
y = -1

2.Rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników.
5x-2y=3 |*2
3x+4y=7

10x -4y = 6
3x +4y = 7

13x = 13
x = 1

10x - 4y = 6
10*1 - 4y = 6
10 - 4y = 6
10-6 = 4y
4 = 4y
y = 1