Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:56:27+02:00
Potrzeba 2g cukru i 198g wody do takiego roztworu to obliczenia:
100% → 200g (roztworu)
1% (bo takie jest stężenie) → x (masa roztworu czyli cukier)
x = 1% × 200g / 100% (znaki % się skracają i zera w 200 i 100 czyli zostaje):
x = 1 × 2g / 1
x = 2g (taka jest masa substancji czyli cukru)
a teraz obliczanie masy wody czyli rozpuszczalnika
200g - 2g = 198g
odp. do sporządzenia 200g roztworu 1% potrzeba 2g cukru i 198g wody
1 5 1
2010-04-12T16:59:19+02:00
Cp= 1%
mr=200g

Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%
ms=1*200/100=2 gramy
m rozpuszczalnika = 200-2=198

198 g wody i 2 g cukru