Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:50:11+02:00
A)Pięć rozbitych jajek wypełnia szklankę o pojemności 0,25l. Jaką pojemność musi mieć naczynie, w którym zmieści się tuzin rozbitych jajek?

0,25:5=0,05

jedno jajko-0,05l

tuzin to 12

12*0,05=0,6

naczynie musi miec pojemnosc 0,6l

b)Siedem jajek waży 455g.Ile waży kopa jaj?


455:7=65

jedno jajko-65g

kopa to 60

60*65=3900g

1kg=1000g

kopa jaj waży 3,9kg
84 2 84
2010-04-12T16:51:08+02:00
A.

0.25 l : 5 = 0.05l
0.05 l x 12 = 0.6l

B.

455g : 7= 65g
65g x 60 = 3900g

x- znak mnożenia
14 2 14