Odpowiedzi

2010-04-12T16:53:40+02:00
1. I read book
ja czytam ksiązkę
2. He goesn`t to scholl
on nie idzie do szkoły
3. Do you live in London?
Czy ty mieszkasz w Londynie

Tego czasu urzywamy dla wyrazania stanów stałych, czynności wykonywanych regularnie, upodobań lub niechęci, czynności wykonywanych codziennie, prawd ogólnych
2 3 2
2010-04-12T17:02:35+02:00
1. He works in Warsaw. - On pracuje w warszawie.
2. He doesn't work in Warsaw. - On nie pracuje w warszawie.
3. Does he work in Warsaw. - Czy on pracuje w warszawie?
Czasu Present Simple uzywamy do wyrażenia czynności stałych, powtarzających sie, rutynowych, naszych przyzwyczajeń.
W 3 osobie l.poj. (he, she, it) do czasownika dodajemy końcówke -s np. She comes from Poland ( ona pochodzi z polski )
końcówkę -es dodajemy do czasowników zakończonych na :
- ch - watches
- sh - washes
- ss - passes
- x - boxes
- o - goes
- y - flies (jeżeli przed "y" jest spółgłoska) lub plays ( jeżeli przed "y" jest samogłoska) w czasie present simple mamy dwa operatory : do ( I, You, We, They ) i does ( he, she it ) , ktorych urzywamy do pytan i przeczen.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:04:50+02:00
Present Simple - konstrukcja

TWIERDZENIE: Podmiot + czasownik w formie podstawowej + końcówka "s" lub "es" w 3 os.l. poj.

PYTANIE: Do / Does + podmiot + czasownik w formie podstawowej

PRZECZENIE: Podmiot + do not / does not + czasownik w formie podstawowej


"Do" używamy w osobach I, You, We, You, They
"Does" używamy w osobach She, He, It


Czas Present Simple stosujemy gdy:

1. Mówimy o rzeczach stałych i niezmiennych lub długotrwałych

* I live in Chicago [Mieszkam w Chicago] To moje stałe miejsce zamieszkania.
* I work for the Microsoft Corporation [Pracuję dal korporacji Microsoft] Jestem tam zatrudniony na stałe.
* I'm a student at the university [Studiuję na uniwersytecie] Stan długotrwały, który zmieni się dopiero, kiedy skończę studia.

2. Mówimy o nawykach, zwyczajach, czynnościach rutynowych, które powtarzają się regularnie.

* I play football every Monday [Gram w piłkę w każdy poniedziałek] Czynność powtarzana regularnie, co tydzień.
* She doesn't smoke in other's company [Ona nie pali w towarzystwie] To jej zwyczaj lub nawyk.
* I go to school by bus everyday [Codziennie jeżdżę do szkoły autobusem] Czynność rutynowa.

3. Mówimy o prawach przyrody lub faktach naukowych.

* Ice melts when it's warm [Lód topi się gdy jest ciepło] Zjawisko fizyczne.
* Humans die without air [Ludzie umierają bez powietrza] Fakt naukowy.

4. Wyrażamy nasze uczucia, emocje, opinie lub przekonania

* I like coffe [Lubię kawę]
* Mike hates milk [Mike nie znosi mleka]
* I believe that aliens exist [Wierzę, że kosmici istnieją]
* Peter loves searching for mispelled auctions, and so do I. [Piotr uwielbia szukać aukcji błędnie napisanych, i ja również.]

5. Mówimy o harmonogramach (np. rozkładach zajęc lub rozkładach jazdy)

* The plane departs at 3 o'clock [Samolot odlatuje o 3ciej]
* Maths classes are on Monady [Zajęcia z matematyki odbywają się w poniedziałki]
* The concert ends late at night [Koncert kończy się późno w nocy]

6. Mówimy o serii czynności (instrukcje, relacje i komentarze sportowe)

* First I mix eggs with sugar and then slowly add some flour [Najpierw zmieszaj jajka z cukrem a potem powoli dodaj trochę cukru] Przepis kulinarny
* Brown passes the ball to Beckham and Beckham shoots - it's a goal! [Brown podaje piłkę do Beckhama, Beckham strzela - i gol!]
* Press the green button and then enter your phone number [Naciśnij zielony guzik a potem wprowadź swój numer telefonu] Instrukcja obsługi.

7. Mówimy o przeszłości chcąc wyrazić dramatyzm

* So he calls him a liar then hits him right in the face and breaks his nose [Więc nazywa go kłamcą, uderza go prosto w twarz i łamie mu nos].

8. Piszemy nagłówki do gazet.

* Lech Kaczyński wins the elections [Lech Kaczyński wygrywa wybory]
* Boeing 747 crashes, 87 people die [Katastrofa Boeinga 747, ginie 87 osób]

9. Używamy zwrotów here comes i there goes

* Here comes the postman [Idzie listonosz]
* We're late. Look, there goes our train [Spóźniliśmy się. Patrz, nasz pociąg odjeżdża]

10. Składamy obietnice, zgadzamy się, zaprzeczamy etc.

* I promise that I will never leave you [Przyżekam, że nigdy cię nie zostawię]
* I agree (nie I'm agreeing) [Zgadzam się]
* She denies her involvement in the case (nie she' denying) [Zaprzecza, że brała udział w tej sprawie]

11. Piszemy korespondencję formalną. (Czas Present Simple jest uznawany za bardziej formalny, niż Present Continuous)

* We write to inform you [Piszemy aby ponformować pana.]
* I enclose my CV [Załączam mój życiorys]

2 4 2