Odpowiedzi

2010-04-12T16:56:19+02:00
Przystosowania gadów do życia na lądzie: - ciało pokryte suchą, zrogowaciałą skórą, która chroni przed utratą wody i urazami mechanicznymi - ubarwienie ochronne - płuca służące do oddychania - ciało pokryte łuskami lub płytkami kostnymi
8 3 8
2010-04-12T16:57:33+02:00
1. Pojawienie się klatki piersiowej (żebra spięte po stronie brzusznej stronie ciała mostkiem) oraz mięśnie między żebrowe - co umożliwia lepszą wentylacje płuc

2. płuca maja większą powierzchnie wymiany gazowej, konsekwencja znacznego pofałdowania ścian płuc (tym płuc - gąbczaste)

3 wielowarstwowy nabłownek pokrywajacy skórę rogowacieje - tworzy płytkowate twory (są to łuski albo tarcze) - ogranicza utraty wody po przez parowanie

4. W sumie można tu też zaliczyć uk. krwionoscny, gdyż serce gada jest częściowo przedzielone na pół, (u krokodyli całkowicie) co w znaczym stopniu ogranicza mieszanie się krwi natlenowanej z nie natlenowaną - dzięki temu uk. krwionośny jest wydajniejszy, a co za tym idzie gady mogą mieć większe rozmiary i być aktywniejsze
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:01:12+02:00
- gruba skóra (taka skóra zapobiega parowaniu wody i zabezpiecza przed wyschnięciem)
- klatka piersiowa( jej rytmiczne ruchy powodują, że objętość płuc na zmianę zwiększa się oraz zmniejsza, co usprawnia wymianę gazową)
- błony płodowe ( zapewniają zarodkowi środowisko wodne)
--mocny szkielet i umięśnione kończyny
6 3 6