Do zawodów na najoszczędniejszy samochód stanęło kilkadziesiąt pojazdów. W baku każdego startującego samochodu były dokładnie 2 litry benzyny. Zawody wygrał Pan Solski, który swoim samochodem przejechał 90 km i 900 m. Ile litrów na 100 km pali jego samochód?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:56:06+02:00
2litry - przejechał 90,9 km
x litrów- 100km
zatem x= (100km*2litry)/90,9
x=2,2 litra na 100 km - tyle spala


dasz naj ?
1 5 1
2010-04-12T17:20:26+02:00
90,9km-2l
100km-xl

90,9x=2×100
90,9x=200 /:90,9
x=200/90,9
x=2,20022.....
1 5 1