Odpowiedzi

2009-11-04T09:15:29+01:00
Jeśli ma 9 przekątnych to jest to sześciokąt foremny.

Kąt wewnętrzny ma miarę 120 stopni.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T09:26:24+01:00
Wzór na ilość przekątnych w wielokącie:Sn=n(n-3)/2 z tedo wzoru liczę ilość boków
n(n-3)/2=9
n(n-3)=18
n²-3n-18=0
Δ=(-3)²+4*18=9+72=81
√Δ=9
n1=(3-9):2=-3liczba boków nie może być liczbą ujemną
n2=(3+9):2=6 wielokąt jest sześciokątem foremnym
wzór na miarę kąta:(n-2)*180 i to wszystko przez n
[(6-2)*180]:6=720:6=120 kąt ma miarę 120 stopni
żeby zrobić rysunek należy narysować okrąg zaznaczyć na nim punkt i od tego punktu rozwartością promienia zaznaczać łuki,póżniej połączyc punkty i mamy sześciokąt foremnyu