Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T08:56:48+01:00
Jeśli kąt wpisany i środkowy są oparte na tym samym łuku, to miara kąta wpisanego jest dwa razy mniejsza od miary kąta środkowego.

α kąt wpisany
β kąt srodkowy
czyli mamy β=2α
z warunków zadania mamy α=β-70⁰ wstawiajacto do powyzszego mamy

β=2(β-70⁰)
β=2β-140⁰
-β=-140 /(-1)
β=140 czyli kat środkowy mam miare 140⁰
5 4 5
2009-11-04T12:48:39+01:00
Kąt środkowy jest 2 razy większy od kąta wpisanego,czyli jeśli kąt wpisany jest
xto kąt środkowy to 2x
kąt środkowy wynosi 140
a wpisany 70
4 3 4