Mięśnie gładkie i mięsień poprzecznie prążkowany serca kurczą się niezależnie od woli organizmu, natomiast skurcz mięśni poprzecnie prążkowanych szkieletowych jest zależny od naszej woli. Napisz, która z wymienionych właściwości jest istotna dla człowieka podczas snu lub utraty przytomności. Odpowiedź uzasadnij.

2

Odpowiedzi

2010-04-12T17:06:20+02:00
Mięsień poprzecznie prążkowany serca musi się kurczyć niezależnie od naszej woli, bo gdyby to było od nas zależne moglibyśmy o tym zapomnieć, albo np. podczas snu, czy zemdlenia gdy nie jesteśmy świadomi tego co robimy, moglibyśmy umrzeć.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:23:03+02:00
Gdy zemdlejemy nasze serce pracuje samo bez naszej pomocy co może dłużej utrzymać nas przy życiu,a gdyby było to zależne od nas serce przestałoby bić i byśmy mieli o wiele mniejsze szanse na przeżycie nawet przy zwykłym omdleniu ;)