Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:08:09+02:00
Fryderyk Chopin urodzil sie w 1810r zmarl w 1849.Mial wtedy 39 lat.gre na fortepianie ropoczol juz w wieku 6 lat.w 1830roku chopin opusil warszawe jak sie pozniej okazalo na zawsze.w ostatnich dniach byla przy nim tylko siostra poniewaz tylko ona dostala pozwolenie na wyjaz z polski .fryderyk w polscie mieszkal w zelazowej woli gdzie obecnie jest muzeum fryderyka chopina.rok 2010 hest igkisziny rokiem chopina.
2010-04-12T17:32:02+02:00
Urodził się 22 lutego 1810 roku w Żelazowej Woli koło Sochaczewa. Ojciec - mikołaj pochodził z Francji i był nauczycielem j. francuskiego. Po urodzeniu Fryderyka przenieśli się do Warszawy, ojciec zaczął uczyć w liceum. fryderyk miał 3 siostry.
Od najmłodszych lat uczył się gry na fortepianie o Wojciecha Żywnego i już w wieku 7 lat dawał koncerty. W wieku 12 lat rozpoczął naukę u rektora Szkoły Głównej - Józefa Elsnera.
W 1829 chopin skończył szkołe myzyczną. Napisał wtedy wiele utworów
W 1830 roku wyjechał do wiednia . po ośmiu miesiącach opuszcza wiedeń i udaje sie do paryża
w 1848 wybrał się do szkocji i angli. 17 października 1849 umiera. Pochowano go w paryżu ale serce jest w Polce
2 koncerty fortepianowe
4 scherza
3 sonety
16 polonezów
4 ballady
58 mazurków
21 nokturnów
26 preludiów
4 ronda
27 etiud
walce
1 2 1