Do szklanki ,w której mieści się 250 ml ,wlano 200 ml wody i wrzucono do niej dwie sześcienne kostki do gry. Krawędź każdej kostki jest równa 2 cm. Ile takich kostek trzeba by jeszcze dorzucić do szklanki ,aby woda zaczęła się wylewać?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:11:52+02:00
1 ml = 1 cm³ wody
250 - 200 = 50 ml = 50 cm³ - pozostało do wylania się wody
V - objętość kostki = a³
a - krawędź kostki = 2 cm
V = 2³ = 8 cm³
8 razy 2 = 16 cm³ - objętość dwóch kośyek
50 cm³ - 16 cm³ = 34 cm³ - wolna przestrzeń w szklance
34/8 = 4,25 kostki czyli trzeba erzucić jeszcze 5 kostek
17 4 17
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T17:12:15+02:00
Pozostało 50ml
P=2x2x2=8cm3-1 kostka
8cm3 x 2=16cm3-2 kostki
1cm3=1ml
50-16=34ml
34:8~5
odp:Należy dodać jeszcze 5 kostki
7 4 7