Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:27:21+02:00
A=12cm
P=a2=12cmx12cm=144cm2
po zwiększeniu:
12cm=100%
3,6cm=30%
więc:
a'(drugie a po dodaniu) = 15,6 cm
P = (15,6)2 = 243,36

teraz zajmijmy się polem:
243,36 - 144 = 99, 36 (jest to różnica pól)

teraz proporcja:
144 = 100%
99,36 = x

x= (99,36x100)/144 = 9936/144 = 69

Odp. Pola tych figur różnią się o 69%.
2010-04-12T17:32:15+02:00
12 - 100 %
x - 130 %

100 x - 1560
x = 15, 6

12 do potęgi 2 = 144
15,6 do potęgi 2 = 243, 36

144 - 100 %
243,36 - x
24336- 144x
x = 169 %

169% - 100% = 69 %

Wzrosło o 69 %.