Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T17:20:18+02:00
18/2=9
długość szescianu wynosi 9

nie wiem czy po pranie to przepraszam
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:38:10+02:00
Z jednego wierzchołka wychodzą 3 krawędzie więc dł. jednej krawędzi a=18/3=6. Przekątna sześcianu tworzy z jedną z krawędzi oraz z przekątną podstawy trójkąt prostokątny. Przekątna podstawy (jest to kwadrat) d=a√2=6√2. Przekątna sześcianu (c- przekątna sześcianu) c²=a²+d². Lewą strone wkładamy pod pierwiastek pamiętając o tym że pierw wykonujemy potęgowanie i dodawanie pod nim wychodzi nam: c=√6²+(6√2)²`=√36+72`=√108`=6√3

`-pokazuje gdzie kończy się pierwiastek który obejmuje więcej niż jedną cyfrę.

Odpowiedź na pewno dobra. Pozdrawiam ;]