Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:23:42+02:00
John Bardeen (ur. 23 maja 1908 w Madison w stanie Wisconsin, zm. 30 stycznia 1991 w Bostonie), amerykański fizyk, noblista; jest jedyną osobą, która dwukrotnie otrzymała nagrodę Nobla w dziedzinie fizyki.

Po raz pierwszy otrzymał Nagrodę Nobla wspólnie z Williamem Shockleyem i Walterem Brattainem w 1956 za badania półprzewodników i wynalezienie tranzystora, a następnie w 1972 wraz z Leonem Cooperem i Robertem Shriefferem za sformułowanie teorii nadprzewodnictwa nazwanej później teorią BCS.
19 3 19
2010-04-12T17:24:09+02:00
Frederick Sanger- opracował pionierską metodę zastosowaną do ustalenia struktury insuliny, za co dostał pierwszą Nagrodę Nobla. Następnie zajął się kwasami nukleinowymi. W roku 1975 opracował enzymatyczną metodę sekwencjonowanie DNA zwaną metodą Sangera lub metodą "dideoksy". Za tę pracę dostał drugiego Nobla.
39 4 39