Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:22:41+02:00
Czeczenia, Rosja, Kosowo, dawna Jugosławia, Haiti, Irak, Iran, Dominikana, Balbania.
2010-04-12T17:22:49+02:00
Terroryzm islamski:
- Al.-Kaida - według deklaracji wojny ogłoszonej przez Osamę ben Ladena celem Al-Kaidy jest radykalizacja istniejących ugrupowań islamskich i utworzenie ich w miejscach gdzie nie występują; zniszczenie Stanów Zjednoczonych, których obecność i polityka zagraniczna postrzegana jest jako główne przeszkody w reformowaniu muzułmańskich społeczeństw
- Hamas - za swój podstawowy cel organizacja ta uważa zbudowanie państwa palestyńskiego rozciągającego się od Morza Śródziemnego do rzeki Jordan oraz zniszczenia Izraela
- Grupa Abu Sajjafa - celem grupy jest oderwanie południa Filipin i utworzenie na tych terenach państwa islamskiego na wzór Iranu
- Egipski Dżihad Islamski - ugrupowanie organizuje zamachy na przedstawicieli władz egipskich oraz ataki na obiekty egipskie i amerykańskie, jego celem jest ustanowienie panstwa islamskiego w Egipcie
Terroryzm lewicowy:
- Czerwone Brygady - Włochy -Czerwone Brygady zamordowały byłego premiera Włoch - Aldo Moro, aktualnie organizacja ta praktycznie nie istnieje
- Świetlisty Szlak - Peru - jej celem jest zastąpienie "burżuazyjnych" instytucji peruwiańskich chłopskimi rządami komunistyczno - rewolucyjnymi
Terroryzm prawicowy:
- AUC - Zjednoczone Siły Samoobrony Kolumbii - celem AUC jest ochrona interesów jego sponsorów, głównie elit ekonomicznych i baronów narkotykowych
- OAS – Francja - grupa terrorystyczna, zwalczająca ideę przyznania niepodległości Algierii, która była w tym czasie francuską kolonią, zamieszkiwaną przez liczną mniejszość francuską
Terroryzm neonazistowski:
- Ku Klux Klan - walczyła o utrzymanie supremacji białych w USA i dążyła do ograniczenia praw ludności kolorowej, katolików i Żydów
Terroryzm etniczno - niepodległościowy:
- ETA - tajna separatystyczna organizacja walczaca w Hiszpanii o niepodległość kraju Basków
- IRA - organizacja zbrojna walcząca początkowo o niepodległość Irlandii, a od 1921 roku o przyłączenie Irlandii Północnej do Republiki Irlandii
- Armata Corsa - jej głównym celem jest odrodzenie "czystego" ruchu nacjonalistycznego
2010-04-12T17:23:04+02:00
Dzis najbardziej terraryzm jest widac w indicha; irak....
tam wlasnie sa wyznawcy islamu ktorzy tacza wojne z "niewiernymi"
dozza oni do zniszcza innych religi aby kazdy wierzyl w ich religie...ich slynnym powiedzeniem jest "allach agwar " co oznacza bog jest tylko jede -allach