1.Wyjaśnić jaką rolę w wentylacji płuc odgrywa przepona i mięśnie międzyżebrowe.
2. wyjaśnij rolę w wentylacji płuc odgrywa przepona i mięśnie międzyżebrowe.
3.Wskazać współdziałanie układów krwionośnego i limfatycznego.
4. porównać budowę tętnic żył i naczyń włosowatych
5.na czym polega krążenie wrotne oraz krążenie w" sieci dziwnej" i gdzie ono zachodzi.
6.wpływ trybu zycia na funkcjonowanie serca i układu krwionośnego
7.omówić skladniki morfotyczne krwi i ich funkcje
8.dokonać analizy podstawowych wyników krwi
9.normy ilościowe określające zawartość krwinek we krwi u zdrowej kobiety i mezczyzny



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T18:44:33+01:00
1.ułatwiają proces oddychania
4.tętnice mają bardzo grube ściany,gruba warstwę mięśni gładkich,krew przepływa przez ich naczynia b.szybko
żyły mają małą grubość ścian,cienką warstwę mięśni gładkich,występują tam zastawki, szybkość przepływu krwi jest mała
naczynia włosowate mają b. małą grubość ścian, nie posiadają mięśni gładkich, szybkość przepływu krwi jest mała
6 2 6
2009-11-06T20:48:56+01:00
Proces wentylacji zachodzi dzięki przeponie i mięśniom żebrowym. Przy w dechu klatka piersiowa unosi się (płuca rozprężają), przy wydechu przepona opuszcze się i mięśnie między zebrowe rozluźniają się . Klatka piersiowa zapada i następuje wydech
6 3 6