Odpowiedzi

2010-04-12T17:35:39+02:00
Pole A 3*3+1*1=9+1=10
pole B x*3x+{3x-x}*x =3x+2x=5x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:39:45+02:00
I METODA
Pole wielokąta A= Pole wielokąta B
P wA=P wB
P wA=3*4-2*1=12-2=10
Dlaczego tak:
3*4 - pole prostokąta 3znany bok, 3+1=4 drugi bok
2*1 - pole wycięte z pola prostokąta powyżej 1 znany bok, 3-1=2 drugi bok
P wA= Pole prostokąta - pole wyciętej części tej figury
P wB=3x*2x-x*x=6x²-x²=5x²
Dlaczego tak:
3x*2x - pole prostokąta 2x znany bok, 3x znany bok
x*x - pole wycięte z pola prostokata powyzej x znany bok, x znany bok
P wA=10
P wB=5x²
P wA=P wB
5x²=10
x²=2
x=√2 ∨ x=-√2, wybieramy odpowiedź dodatnią

Odp.Dla x=√2

II METODA
P wA=P wB
P wA=3*3+1*1=9+1=10 lub P wA=3*(3-1)+1*(3+1)=3*2+4=6+4=10
P wB=3x*(2x-x)+(2x-x)*(3x-x)=3x*x+x*2x=3x²+2x² lub
P wB=2x*(3x-x)+x*x=2x*2x+x²=4x²+x²=5x²
P wA=P wB
10=5x²
x²=2
x²=2
x=√2 ∨ x=-√2, wybieramy odpowiedź dodatnią