Zad 1
Przebywający na urlopie w Polsce amerykański turysta jedzie
samochodem z prędkością 75 mil na godzinę (1 mila to około 1,6 km). Dopuszczalna prędkość na tym odcinku drogi wynosi 90 km na godzinę.
Czy turysta jedzie zgodnie z przepisami?


Zad 2
Wieża Eiffla ma 300,5 m
wysokości. Dom w którym mieszka Paweł, ma 6,8 m
wysokości. Wyobraź sobie, że obok wieży Eiffla ustawiono
jeden na drugim 43 domy takie jak Pawła, a na dachu ostatniego stanąłby Paweł.
Czy Paweł mógłby spojrzeć na wieżę Eiffla z góry?

3

Odpowiedzi

2010-04-12T17:35:41+02:00
Zadanie 1 75*1,6=120 ODp Turysta nie jedzie zgodnie z przepisami
zadanie2

43*6,8=292,4

odp Nie
1 1 1
2010-04-12T17:36:22+02:00
Zad 1.
Odp :Turysta nie jedzie zgodnie z przepisami.

Zad 2.
Odp: Paweł nie spojrzał by na wieże zgury.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:38:30+02:00
75*1,6=120km/h
120km/h > 90km/h

Turysta nie jedzie zgodnie z przepisami .


6,8 m*43=292,4m
Przypuśćmy, że Paweł ma 1,60m
292,4m*1,6m=294m

300,5m > 294m

Paweł nie mógłby spojrzeć na Wierzę Eiffla z góry