Odpowiedzi

2010-04-12T17:37:17+02:00
P = 40 cm2
d1 ( przekątna ) = 10 cm
d2 = ?

P = 1/2 * d1 * d2
40 cm2 = 1/2 * 10 * d2 / * 2
80 cm2 = 10 * d2 / 10
8 = d2

Druga przekątna ma 8 cm.
2 4 2
2010-04-12T17:38:23+02:00
P=40cm kwadratowych
P=e (razy) f (przez) 2
e=10cm
40cm kwadratowych=10 (razy) f (przez) 2 |<- obustronnie (razy) 2
80cm kwadratowych = 10 (razy) f |<- obustronnie (przez) 10
8 cm=f

odp. Druga przekątna wynosi 8 cm. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:44:30+02:00
(to 2 koło cyfr to cm kwadratowe)
(d i e boki rombu)

wzór - Pole rombu =
d * e
= _____
2
P rombu = 40 cm2
d = 10 cm
e = ?

40 cm2 * 2 = 80 cm2

80 cm2 / 10 cm = 8cm

e = 8 cm

spr.: 8 cm * 10 cm = 80cm2 = 40 cm2

Odp.: Druga przekątna tego rombu ma długość 8 cm.


5 4 5