Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:45:28+02:00
A)2x-3=3
2x=3+3
2x=6/2
x=3
b)8x+7=4x+3
8x-4x=3-7
4x=-4/4
x=-1
c)3(1-x)=0
3-3x=0
3x=-3/3
x=-1
2010-04-12T17:54:46+02:00
A) dla x=-1 x=1 2*1-3=-1 x=3
2*(-1)-3=-5 nie sp 2*3-3=6-3=3 SPEŁNIA
nie spełnia

b)dla x=-1 x=1 x=3
8x+7=4x+3 nie sp. nie sp.
8x-4x=3-7
4x=-4
4*(-1)=-4 SPEŁNIA

c)3(1-x)=0 dla x=-1 x=1 x=3
3-3x=0 -3*(-1)=3 -3*1=-3 -3*3=-9
-3x=-3 nie sp. SPEŁNIA nie sp.