Odpowiedzi

2010-04-12T18:19:18+02:00
Wszystko w załącznikach. Mam nadzieję, że pomogłam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:25:49+02:00
Zadania są ze zbioru R.Subieta
Z pracy
8.11
Koń ciągnie wóz ze stałą prędkością równą 1,5 m/s działając siłą o wartości 400 N.Jaką pracę wykona ten koń w czasie 2 godzin?
Odp.4,32 MJ
8.18
Wyznacz wartość pracy, którą wykona dźwig budowlany podnosząc 200 cegieł, każda o masie 4 kg, na wysokość 25 m.
Odp.Około 200 kJ
Z mocy
8.31
Silnik o mocy 600 W pracował w czasie 1,5 minuty. Ile wynosi praca wykonana przez ten silnik?
Odp.54 kJ
8.38
Obliczono, że wieloryb płynąc z prędkością 7,5 m/s pokonuje opór wody równy 18kN. Jaką moc ma wówczas ten wieloryb?
Odp.135kW
Z energii
8.51
Jaka energię potencjalną ciężkości ma "baba"kafara do wbijania dużych pali, jeżeli jej masa wynosi 400 kg, a wysokość, na którą została podniesiona, wynosi 15 m?
Odp.60 kJ