Mały Antek miał 32 znaczki. Kilka nowych znaczków dostał na urodziny.
Niestety, jeden z gości rozlał herbatę i zniszczył aż 26 znaczków, czyli dwie trzecie
kolekcji. Ile znaczków dostał Anet na urodziny ?
^^
to trzeba zrobić z X. proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

2010-04-12T17:59:29+02:00
32-znaczki

26:⅔=26*³/₂=39

39-32=7

7-dostał.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:01:26+02:00
32 -tyle miał znaczków
x tyle dostał na urodziny
26 znaczków to dwie trzecie
26:2=13 to jedna trzecia
13×3=39
39-32=7
Odp: Na urodziny Antek dostał 7 znaczków. :)
2 1 2