Pełny obrót Ziemi wokół własnej osi, czyli 360 stopni, trwa 24 godziny.
a) W jakim czasie kula ziemska zatoczy kąt o mierze 100 stopni?
b) O ile stopni obróci się ziemia wokół własnej osi w czasie jednej lekcji (45minut)

prosze pomużcie na jutro potrzebne.

Dzieki:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:01:34+02:00
A)
360° - 1440 minut
100° - x minut

x = (1440 minut * 100°)/360°
x = 400 minut = 6h40 minut = 6 i 2/3 godzin

b)
360° - 1440 minut
x° - 45 minut

x = (360° * 45 minut) / 1440 minut
x = 11.25°
7 4 7
2010-04-12T18:02:14+02:00
Nie wiem czy dobrze myślę, ale zobaczysz w odpowiedziach :)
a) to można na proporcje

360 st = 24
100 st = x
360x = 100 * 24
360x= 2400 /: 360
x= 6,7

b)
360 st - 86400 -- > to w minutach (24h)
x - 45
86400x = 360 * 45
x= 16200 / : 86400
x= 0,19 stopni