Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:57:32+02:00
X-wiek Doroty
y-wiek Maćka

a)
x=4y
x+2=3*(y+2)
x+2=3y+6
x-3y=6-2
x-3y=4

4y-3y=4
y=4-wiek Maćka

x=4y
x=4*4
x=16-wiek Doroty

odp.Maciek 4 lata a Dorota ma 16 lat.
2010-04-12T17:58:48+02:00
Zadanie 1

x-wiek Doroty
y-wiek Maćka

a)
x=4y
x+2=3*(y+2)
x+2=3y+6
x-3y=6-2
x-3y=4
podstawiamy x
4y-3y=4
y=4-tyle lat ma Maciek

x=4y
x=4*4
x=16-wiek Doroty
odp.Dorota ma 16 lat a Maciek 4 lata

b)
x-upływające lata
16+x=2*(4+x)
16+x=8+2x
x-2x=8-16
-x=-8/:(-1)
x=8
Odp.: Za 8 lat Dorota będzie 2 razy starsza od Maćka