Odpowiedzi

2010-04-12T18:19:03+02:00
A)5/3=a/2 -> 10/6=3a/6 -> a=3 1/3
b)3/10=x/4 -> 6/20=5x/20 -> x=1 1/5
c)7/14=m/21 -> 21/42=2m/42 -> m=10 1/2
d)2/m=3/7 -> 6/3m=6/14 -> m=4 2/3
e)3/x=7/x+5 -> równość nie zachodzi
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:22:22+02:00
A tutaj wszystko rozwiązujemy metoda na krzyż;
a)
10=3a
a=3,33
b)
12=10x
x=1,2
c)
147=14m
m=10,5
d)
14=3m
m=4,66
e)
3(x+5)=7x
3x+15=7x
15=5x
x=3 ;))
13 2 13