1 . W tłusty czwartek dziennikarz przeprowadził wywiad ze znanym cukiernikiem :
- Widzę , że jest pan bardzo zmęczony .
- Tak , na dzisiaj musieliśmy przygotować 20 razy więcej pączków niż zwykle .
- To ile pączków zrobiliście ?
- O 5700 więcej niż zwykle .
- A na co dzień ile pączków wypiekacie ?

Ułóż i rozwiąż odpowiednie równianie i znajdz odpowiedz na ostatnie pytanie dziennikarza .

2 .Klocki Renatki były w dwóch pudełkach - żółtym i niebieskim . W niebieskim pudełku było 5 razy więcej niż w żółtym . Gdy brat Renatki przełożył z niebieskiego do żółtego pudełka 16 klocków , w obu pudełkach było ich tyle samo . ile razem klocków miała Renatka ?

3 . Kamil wlał 5,7 litra wody do wiadra i 4,2 litra wody do miski . Ile wody musi przelać z wiadra do miski , aby w obu naczyniach było tyle samo wody ?


jak coś to jest temat zadania tekstowe z równań . ; D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T18:50:46+02:00
ZADANIE 1. ;P

x - liczba pączków przygotowanych w zwykły dzień
20x - liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek (20 razy więcej)
x + 5700 - liczba pączków przygotowanych w tłusty czwartek (o 5700 więcej)

20x = x + 5700
19x = 5700
x = 300

300- liczba pączków przygotowanych w zwykły dzień
odp.: Na codzień wypiekają 300 pączków.

ZADANIE 2.

x - ilość klocków w żółtym
5x - niebieskie
5x - 16 = 16 + x
5x - x = 16 + 16
4x = 32 /:4
x = 8
5x=5*8=40
x+5x=8+40=48
Odp.: Renata miała razem 48 klocków. ;)

ZADANIE 3.

0,75 l - ilość przelanej wody
49,5 l - ilość wody w wiadrze po odlaniu
49,5 l - ilość wody w misce po dolaniu

Ilość wody w wiadrze po odlaniu- 5,7 l - 0,75 l = 4,95 l
Ilość wody w misce po dolaniu - 4,2 l + 0,75 l = 4,95 l

odp.: Kamil musi przelać 0,75 litra wody z wiadra do miski. :)


Jeśli jest dobrze to proszę o NAJ !! ;**
4 4 4
2010-04-12T18:58:02+02:00
Zaad. 1
Działanie : 5700:20=285
Odp.: Na codzień przygotowujemy 285 pączków .

zad.2
niebieskie pudełko : 40
żółte pudełko : 8
40-16=24
8+16=24
24×2=48
Odp.: Renatka miała 48 klocków .


zad.3

5.7-4.2=1.5
1.5:2=0.75
5.7-0.75=4.95
4.2+0.75=4.95
Odp.: Z wiadra do miski musi przelać 0.75 litra .





Proooooszę . :)
2 1 2