Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:10:31+02:00
1)Zdemaskowanie się przed Gerwazym z prośbą o wysłuchanie przedśmiertnej spowiedzi
2) Fałszywa łaskawość Stolnika
3) Miłość Jacka do Ewy
4) Podanie czarnej polewki - brak zgody na ślub
5)Pomysł wyjazdu do kraju lekarstwem na niespełnioną miłość
6) Próba oświadczyn przerwana opowieścią Stolnika o amantach córki
7) Pochopny ożenek Jacka z wieśniaczką
a) narodziny syna - Tadeusza
b) pijaństwo Saplicy
c) rozpacz niekochanej żony - jej śmierć
d) brak zainteresowania gospodarstwem
8) Obserwowanie bitwy Stolnika z Moskalami
9) Zabójstwo w afekcie
10) Spokojne czekanie na zemste Gerwazego
11) Niesłuszne posądzenie Jacka o zdradę kraju
12) Ucieczka za granicę
13) Opiekowanie się córką Ewy - Zosią
14) Wstąpienie do zakonu i przyjęcie imienia Robak
15) Poświęcenie się pracy emisariusza
16) Marzenia o wzbudzeniu powstania na Litwie
17) Śmiertelna rana otrzymana przez ostatniego z Horeszków - hrabiego
18) Przebacznie Gerwazego i wiadomość o przebaczeniu Stolnika
19) Śmierć Jacka Soplicy
Mam nadzieje ze to pomoze .. :d ;)
19 3 19
2010-04-12T18:28:34+02:00
Jacek Spolica w swojej spowiedzi opisał jak to było że zabił Stolnika ; opowiedział że uważał stolnika za swojego przyjaciela ponieważ zapraszał go do siebie ( miał dużo poparci wśród szlachty i dlatego go zapraszał głównie na sejmiki ) po pewnym czasie Jacek zdał sobie sprawe że zakochał sie w Ewie ( córce Stolnika) Jacek kochał Ewe tak samo jak ona jego ale nie chciał prosić o ręke Ewy ponieważ bał sie że dostanie od jej ojca czarną polewkę ( w tamtych czasach oznaczało to odmowe zaręczyn) Pewnego dnia gdy jest u Stolnika ma zamiar już sie oświadczyć gdy Stolnik prosi go o rade czy ma sie zgodzić na zaręczyny swojej córki z Kasztelanem Jacek po tym wydarzeniu żeni się z pierwszą napotkaną mu ubogą dziewczyną lecz dalej kocha Ewe pomimo że ma swoją żonę która go kocha . Jacek popda w pijaństwo a pożądni szlachcice sie od niego odwracają mija jego przyjazń ze Stolnikiem . W między czasie rodzi się Tadeusz. Matka Tadeusza umiera z zalu . Gdy pewnego razu Jacek jest obok posiadłości Ewy widzi że napadli na nią moskale a Stlonik wygrywa i wydawało mu się ze złowrużbnie wymachuje strzelbą w jego stone wtedy Jacek wyrywa któremuś z Moskali broń i strzel do Stlonika zabijając go od tego czasu zostaje nbazywany zdrająca narodowym choć to nieprawda a że ni mógł sie z tym pogodzić wyjeżdza z kraju gdzie bierze udział w różnego rodzaju postaniach by inne kraje mogły odzyskać niepodległość i w niektórych bitwach by pomóc Polsce po długotrwałej tułacze wraca do ojczyzny jako ksiądz Robak z jago spowiedzi jest jeszcze ważne wydażenie gdy Gerwazy wyznaje Jackowi że wtedy gdy zabił Stolnika on mu wybaczył pokazjuąc znak krzyża

Mam nadzieje że sie przyda
25 4 25