Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:14:09+02:00
Przez palenie papierosów można powiedzieć że trujemy się od wewnątrz.
Podczas 1 pociągnięcia do płuc dostaje się około 4000 trujących substancji, takich jak dwótlenek siarki, węgla i substancje smoliste.
Papierosy wyniszczają krwinki odpowiedzialne za dopływ powietrza do ważnych części człowieka takich jak mózg lub serce. Karzdy palacz ma także problemy z zapachem i świerzsym oddechem, ponieważ śmierdzi dymem.
2010-04-12T18:18:46+02:00
Nikotyna powoduje zwężenie naczyń krwionośnych i przyczynia się do niedokrwienias narządów np serca i kończyn

czad-utrudnia transport tlenu do tkanek powoduje niedotlenienie organizmu może doprowadzic do zawałi serca / udrau mózgu

ssubstancje smołowate-wywołują raka kartani pęcherza moczowego

substancje drażniące -powodują stany zapalne błony śluzwowej dróg oddechowych .

u palącego występuje tzw twarz nikotynowa (żółta) tkanki są zwiotczałe źle zaopatrzone w tlen
2010-04-12T18:20:55+02:00
1.wpływ papierosów:
-zwiększone ryzyko występowania zawału
-powoduje raka płuc
-wzrost ciśnienia tętniczego
-przyśpieszenie akcji serca
-rak języka
-przyśpiesza rozwój miażdżycy
-osłabia proces formowania się nowych kości
-powoduje spowolnienie procesów gojenia się wrzodów
-powoduje przebarwienie oraz próchnice zębów
-obniża przepływ krwi

2.Trudniej jest utrzymać higiene zębów ponieważ powoduje ich żółknięcie i próchnice .