Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo?

powinno wyjść 12 zadań

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:14:34+02:00
X - prawidłowe odpowiedzi
y - błędne odpowiedzi

x+y=15
5x-2y=54

y=15-x
5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=84
x=12

y=15-12
y=3

odp: Szymon rozwiązał prawidłowo 12 zadań .
2010-04-12T18:16:00+02:00
X->dobre odpowiedzi
y->złe odpowiedzi

x+y=15|*(-5)
5x-2y=54

-5x-5y=-75
5x-2y=54

-7y=-21
y=3

x+y=15
x+3=15
x=12

Prawidłowo rozwiązał 12 zadań