Zapisz odpowiednie sumy algebraiczne i zredukuj wyrazy podobne:
a)Roman i Marek sklejają modele samolotów.Roman skleił x modeli,a Marek o 4 mniej.Ile razem modeli mają Roman I Marek?
b)Jedna gałka lodów kosztuje x złotych,a wafelek 4 razy mniej.Ile złotych trzeba zapłacić za 3 gałki lodów w wafelku?
c)W czasie obiadu mama Konrada zjadła n placków ziemniaczanych.Konrad zjadł 2 razy więcej placków niż mama.Tata Konrada zjadł o 3 placki mniej niż Konrad.Ile razem placków zjedli tata,mama i Konrad?

Z góry dziękuje!

3

Odpowiedzi

2010-04-12T18:15:55+02:00
A)x+x-4
b)3*(4x+x)
c)n+2n+2n-3
2010-04-12T18:19:21+02:00
A) x+x-4=2x-4

b) 3*x+x:4=3 1/4x

c) n+2*n+2*n-3=5n-3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:21:30+02:00
A. x+x-4=2x-4

b. jedna gałka x+(x/4)
trzy gałki 3(x+x/4)=3x+(3x/4)

c. mama n
Konrad 2n
tata 2n-3
n+2n+2n-3=5n-3

:)