Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:21:23+02:00
Prawo Paskala
- ciśnienie zewnętrzne wywarte na ciecz(gaz) dzieła w niej we wszystkich kierunkach jednakowo i skierowane jest prostopadle do ścian naczynia, w którym ta ciecz(gaz) się znajduje)

Mam nadzieje, że o to chodziło.;)
2 1 2
2010-04-12T18:21:47+02:00
Siła tarcia - siła występująca na styku powierzchni dwóch ciał i przeciwdziałająca ich względnemu lub zamierzonemu ruchowi . Siła ta jest równoległa do powierzchni styku obu ciał i ma zwrot przeciwny do przemieszczenia lub zamierzonego przemieszczenia. Zależy ona od rodzaju powierzchni trących oraz od siły nacisku między nimi
39 1 39
2010-04-12T18:28:42+02:00
Prawo Pascala:
Ciśnienie wywierane na ciecz i gaz rozchodzi się równomiernie we wszystkich kierunkach.


Wykorzystanie prawa:

- w maszynach hydraulicznych (na ciecz), np. podnośnik
- w maszynach pneumatycznych (na powietrze), np. młot pneumatyczny.

Z równowagi ciśnień wynika :

P1=P2
F1/s1 = F2/s2

P=F/s

Siła tarcia:

Powoduje hamowanie, a wytracona w ten sposób energia zamienia się w ciepło i jest bezpowrotnie tracona. Siła tarcia jest skierowana w przeciwną stronę do kierunku ruchu.

T = f * N

jednostka - N [Newton]

Oznaczenia:

T - siła tarcia;
f - współczynnik tarcia;
N - siła nacisku
____________________

Może ci coś pomoże.. to moja notatka z lekcji.
19 4 19