Zapisz odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych:
a)Pan Jeziorowski złowił a ryb.10 ryb pani Jeziorowska podała na obiad ,a pozostałe zjadł kot Mruczek.Ile ryb zjadł Mruczek?
b)Gdy tylko pani Gospodarna skończyła smażyć naleśniki,jej starszy syn zjadł s sztuk,a młodszy m sztuk.Zostało tylko 6 naleśników.Ile naleśników usmażyła pani Gospodarna?
c)Woda mineralna "Oh oh" sprzedawana jest w butelkach dwulitrowych a woda mineralna "Ach ach" w butelkach pięciolitrowych.Kierownik sklepu kupił od dostawcy x butelek wody "Oh oh" i y butelek wody "Ach ach".Ile to razem litrów wody?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:25:34+02:00
A) a-10=m (m ilość ryb które zjadł kot)
b) g=6+s+m (g ilość naleśników które usmażyła)
c)2*x+5*y=k (k ilość litrów wody)
2010-04-12T18:25:49+02:00
A-ryby które zjadł mruczek
10 ryb- Pani Jeziorowska podała na obiad
x-ryby które złowił Pan jeziorowski

a=x-10