A) Pan Kowalski przejechał 120km w ciągu 2 h , a pan Nowak - 200 w czasie 3 h . Który kierowca jechał z większą średnią prędkości.?




b) Samochód osobowy jedzie z prędkością 80 km na godzinę , a dostawczy z prędkościa 60 km na godzinę. Samochód osobowy przejechał 240 km , a dostawczy przejechał 180 km . Który samochód jechał krócej. ?



Z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

2009-11-04T14:09:26+01:00
A) Z większą średnią prędkości jechał pan Nowak.

b)
240÷80=30
180÷60=30
Odp. Oba te samochody jechało porówno.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T14:52:55+01:00
A)120km - 2h
60km - 1h - Kowalski
200km - 3h
67km - 1h - Nowak
odp.Pan Nowak jechał z większa prędkością

b) Vos - 80 km/h s=240km
Vd - 60km/h s=180km

V=s/t t=s/v

tos=240/80=3s
td =180/60=3s
odp.oba samochody jadą z taką samą prędkością