Odpowiedzi

2010-04-12T18:25:55+02:00
Średnica koła opisanego na kwadracie jest równa przekątnej tego kwadratu.
d=4 pierwiastki z 2.

wiec promień bedzie wynosił 2 pierwiastki z 2

P='pi' r2
P='pi (2 pierwiastki z 2)do kwadratu
P='pi' 4*2
p=8'pi'
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:32:19+02:00
Skoro bok kwadratu ma 4 to jego przekątna bd miała dł. 4√2
przekątna kwadratu jest średnicą koła wiec dzielimy ją na 2
4√2:2 = 2√2
i wtedy mamy promień koła więc juz mozemy to podłożyc pod wzór na pole koła
P=πr²
p=π2√2²
p=π4×2
p=π8
p=8π
Odp. Pole koła opisanego na kwadracie o boku dł 4 równa się 8π
10 4 10