A.] pole trojkata ma 20 cm kwadratowych. jeden z boków tego trójkta ma dlugosc 16 cm oblicz dlugosc wysokosci opuszczonej na ten bok .

b.] podstawy trapezu o polu 48 cm kwadratowych maja dlugosci 5 cm i 7 cm.
jaka wysokosc ma ten trapez .

c.] w trapezie o polu 26 cm kwadratowych jedna z podstaw ma dlugosc 3 cm a wysokosc 4 cm oblicz dlugosc drugijej podstawy .

PS PROSZE ZRÓBCIE MI TO DO GODZINY 9 !!! z GORY DZIEKI :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:35:12+02:00
A) P trój. / (1/2 x a)
20/(1/2 x 16)
20/8= 2.5cm
h= 2.5cm

b) P trap./( 1/2 x a+b )
48/(1/2 x 12)
48/6=8cm
h= 8cm

c)P trap.- (3 x 4 /2)- wynik przez 2
26-6= 20 /2 = 10cm

Wszystkie odpowiedzi są dobre. Liczę na naj!
4 2 4
2010-04-12T18:37:49+02:00
A)
Pc=a*h:2
Pc= 20 cm2
a = 16cm
h = ?
20 cm2= 16cm * h: 2
h = 20cm : (16cm :2)
h= 2,5 cm - dł wysokości

b)
Pc = (a+b) * h :2
Pc = 48 cm2
a = 5cm
b=7cm
48 cm2 = (5cm +7cm) * h :2
48cm2 = 12cm *h :2
h = 48 cm : (12cm :2)
h = 8 cm - wysokość trapezu

c)
Pc = (a +b) *h:2
Pc=26cm2
a= 3cm
b=?
h=4cm
26cm2 = (3cm + b) * 4cm :2
26cm2 = (3cm +b) * 2 cm
2b = 26 cm - (2*3cm)
2b = 26cm - 6 cm = 20 cm
b = 10 cm - dł drugiej podstawy





3 3 3
2010-04-12T18:38:40+02:00
A] p= a razy h przez 2 Pole na trójkąt
20*2=40cm 40: 16 = 2,5 h=2,5

b] P= (a+b)*h przez 2
48=(5cm+7cm)*h przez 2
h= 8


c] P=(a+3) 4 przez 2 ( 4 skróci się przez 2 dlataego dalej jest raz 2)
26+ (a+3) *4 przez 2
(a+3) * 6= 26
2a=26-6
2a=20/2
a=10


to jest to ;)
1 1 1