Mam zadanie o procentach i proszę o rozwiązanie, z góry dziękuje:
1. a) O 50% więcej niż 25g to ... g.
b) O 20% mniej niż 15kg to ... kg.
c) O 25% mniej niż 20zł to ... zł.
d) O 200% więcej niż 3kg to ... kg.
e) O 30% więcej niż 200kg to ... kg.
f) O 5% więcej niż 320zł to ... zł.
g) O 40% mniej niż 80zł to ... zł.
h) O 150% więcej niż 60m to ... m.

I prosiłbym o rozwiązanie xD

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T14:17:03+01:00
A)37,5g
b)12kg
c)15zł
d)9kg
e)260kg
f)336zł
g)48zł
h)150m
2009-11-04T14:17:53+01:00
A) 37,5 g
b) 12 kg
c) 15 zł
d) 9 kg
e) 260 kg
f)336 zł
g)48 zł
h)150 m
Jeżeli pomogłem daj najlepszą odpowiedz :)
2009-11-04T14:18:14+01:00
1. a) O 50% więcej niż 25g to ... g.
25g*50%=25g*0,5=12,5g
Odp. 25g+12,5g=37,5g
b) O 20% mniej niż 15kg to ... kg.
15kg*20%=15kg*0,2=3 kg
Odp. 15kg-3kg=12kg

c) O 25% mniej niż 20zł to ... zł.
20zł*0,25= 5 zł
Odp. 20zł-5zł=15 zł
d) O 200% więcej niż 3kg to ... kg.
3kg*2=6kg
Odp. 3kg+6kg=9kg
e) O 30% więcej niż 200kg to ... kg.
0,3*200kg=60kg
Odp. 200kg+60 kg=260kg
f) O 5% więcej niż 320zł to ... zł.
0,05*320 zł=16 zł
Odp. 320zł+16 zł=336zł
g) O 40% mniej niż 80zł to ... zł.
0,4*80zł=32 zł
Odp. 80 zł-32 zł=48 zł
h) O 150% więcej niż 60m to ... m.
1,5*60 m=90 m
Odp. 60 m+90m=150 m