Dziadku ile masz lat? Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi, a o 20 lat młodszy od stryjenki Michasi. A ciocia Asia ile ma lat? Jest 2 razy starsza od jurka. A ile ma lat stryjenka michasia? jest 3 razy starsza od jurka. ile lat ma jurek a ile dziadek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T18:40:58+02:00

d - wiek dzadka
a - wiek cioci Asi
s - wiek stryjenki Michasi
j - wiek Jurka

d=a+10
d=s-20
a=2j
s=3j


d=2j+10
d=3j-20

2j+10=3j-20 / -2j+20
30=j Odp1: Jurek ma 30 lat.

d=a+10
a=2j=2*30=60
d=60+10=70

Odp2: Dziadek ma 70 lat.

pozdrawiam;)
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T18:41:03+02:00
X-wiek dziadka
y-wiek Jurka
z-wiek Asi
w-wiek Michasi

x=10+z
x=w-20
z=2y
w=3y
metodą podstawiania:
x=10+2y
x=3y-20

-2y=10-x
y=-5+½x

y=-5+½x
x=3(-5+½x)-20

y=-5+½x
x=-15+1,5x-20

y=-5+½x
x=-35+1,5x

y=-5+½x
x-1,5x=-35

y=-5+½x
-0,5x=-35/:(-0,5)

y=-5+½x
x=70

y=-5+½*70
x=70

y=-5+35
x=70

y=30 - wiek Jurka
x=70 - wiek dziadka