Pomóż z matmy please Pełny obrót Ziemi wokół własnej osi, czyli 360 stopni trwa 24 h więc
a) w jakim czasie kula ziemska zatoczy kąt o mierze 100 stopni?
b) O ile stopni obróci się ziemia wokół własnej osi w czasie jednej lekcji (45 minut)

To zadanie na proporcjonalność prostą
wyniki maja być takie : w a) 6h 40 min w b) o 11,25 stopni
jeśli zły wynik to nie pisz !!!

2

Odpowiedzi

2010-04-12T18:46:12+02:00
A` 360:24h=15
15` w ciagu h
60 min:15= 4`
100 x 4= 400 min = 6h 40 min
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:51:35+02:00
A) 360-24
100-x
x=100*24/360
x=6hi40 min
b)360-24
x-45
x=360*45/24
x=16200/24
x=11,25stopni