Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:42:54+02:00
NASIENIE POWSTAJE W WYNIKU ROZWOJU ZAPŁODNIONYCH ZALĄŻKÓW.
2010-04-12T18:45:05+02:00
Nasienie powstaje w związku z cyklem rozwojowym roślin okrytonasiennych. W momencie, gdy dochodzi do zapylenia powstaje w zalążku w wiecie powstaje zygota. Wkrótce potem przekształca się w nasienie, w którym rozwija się zarodek. W nasieniu wyróżnia się łupinę (osłona) i bielmo (zgromadzone są tam substancje odżywcze). Nasiona znajdują się w owocni, która najpierw jest zielona, a kiedy nasionka się już w pełni rozwiną - zmienia kolor na czerwonawy (lub inny jego odcień) i gdy nasiona spadają na glebę - może rozwinąć się z nich nowa roślina.