Odpowiedzi

2010-04-12T18:43:16+02:00
-podtrzymuje liście, kwiaty, owoce, wznosząc je na wysokość umożliwiającą skuteczniejsze korzystanie ze światła, zapylanie, rozsiewanie,
-przewodzi wodę i sole mineralne z korzenia, a asymilaty z liści do pozostałych organów,
-magazynuje substancje odżywcze, wodę i sole mineralne,
-bierze udział w procesie fotosyntezy.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:47:29+02:00
Funkcje łodygi:
-pośredniczy w transporcie subst.
-jest rusztowaniem dla liści
-nadaje kształt roślinie
-chroni przed uszkodzeniem (zdrewniałe łodygi)
1 5 1