Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T18:42:51+02:00
R=2 , h=4 cm
c=5 cm
x²+4²=5²
x²=25-16
x²=9
x=3 cm
a=b+6
a+b=2c
b+6+b=10
2b=10-6
2b=4
b=2 cm

0bw=10+10=20 cm

P=1/2*(10)*4
P=20 cm²

Pozdrawiam. :*
65 2 65
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T18:42:57+02:00
Na okręgu o promieniu 2 cm opisany jest trapez równoramienny,którego ramię ma 5 cm.Oblicz obwód i pole tego trapezu.

r=2 to h=4 cm
c=5 cm
x²+4²=5²
x²=25-16
x²=9
x=3 cm
a=b+6
a+b=2c bo trapez opisany na okręgu
b+6+b=10
2b=10-6
2b=4
b=2 cm

0bw=10+10=20 cm

P=1/2*(10)*4
P=20 cm²
100 2 100