Odpowiedzi

2010-04-12T18:43:00+02:00
Przez całe stulecia honor był przypisany do kasty zwanej szlachecką lub rycerską, ludzie honorowi nie puszczali płazem zniewag, nie pozwalali, by w ich obecności znieważano kobietę i nie podawali ręki osobom niegodnym (kłamcom i pederastom?). Kiedy kasta została zlikwidowana lub tylko pozbawiona przywilejów przez niemający honoru lud, stan trzeci czy jakąś inną grupę ludzi (jak zwał, tak zwał), okazało się, że wartości, którymi żyła, wcale nie są anachroniczne i "niedzisiejsze", okazało się coś wręcz przeciwnego. To mianowicie, że bez pojęć wypracowanych przez wieki całe i ważnych dla tego, co nazywano klasą próżniaczą, żyć się nie da. A już na pewno nie da się żyć dobrze. Rozpoczęły się więc gorączkowe poszukiwania jakichś zastępców, jakiejś grupy, którą można by obdarzyć tym garbem odpowiedzialności za ogół i uczynić z niej tych, co są strażnikami honoru, nawet wtedy gdy inni honor tracą. Pomysły były lepsze i gorsze. Jeden z mniej trafionych to nieustająca fascynacja ludzi wykształconych i inteligentnych brutalnością i siłą świata przestępczego
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:44:16+02:00
Dla Polskiego oficera słowo Honor jest czymś najważniejszym w jego życiu . Jest w pełni gotów poświęcić swoje życie dla ratowania ojczyzny. Zawsze nastawiony honorowo do ojczyzny...