Proszę o pomoc w zadaniu 4 ze strony 176. Jest to zadanie z książki matematyka 1 (taka zielone)
Jest to dział równania i nierówności.
a) 0,1x+0,2=-0,3
b) 0,25x+0,4=0,35
c) 1-0,2x=-0,3x
d) 0,01x-1=0,1x-0,1
Proszę o rozwiązanie tego zadanie,
napewno dobrą odpowiedź
nagrodze ,, najlepszą odpowiedzią''

PS proszę nie pisać nie wiem lub nie umiem
tylko odpowiadać jak umiesz rozwiązać.

2

Odpowiedzi

2010-04-12T18:51:16+02:00
A) 0,1x+0,2=0,3
0,1x=0,1
x=1
b) 0,25x+0,4=0,35
0,25x=0,31
x=1,24
c)1-0,2x=-0,3x
0,1x=1
x=10
d)0,01x-1=0,1x-0,1
-0,9x=0,09
x=-0,1
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:54:50+02:00
A)
0,1x+0,2=-0,3
0,1x+0,3x=-0,2
0,4x=-0,2 |: 0,4
x=-0,5

b)
0,25x+0,4=0,35
0,25x=0,35-0,4
0,25x=-0,5
x=-0,5 |: 0,25
x=-2

c)
1-0,2x=-0,3x
-0,2x+0,3x=-1
0,1=-1 |: 0,1
x=-10

d)
0,01x-1=0,1x-0,1
0,01x-0,1=-0,1+1
-0,09x=0,9 |: 0,09
-x=10 |: -1
x=-10
2 5 2