Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T18:49:27+02:00
X- ilość uczniów klasy Ib
x+4 - ilość uczniów klasy Ia
⅔(x+4) - ilość uczniów klasy Ic

x+x+4+⅔(x+4)=84
2x+4+⅔x+⁸/₃=84_____/*3
6x+12+2x+8=252
8x+20=252_______/-20
8x=232
x=29

Ia: 29+4=33
Ic=⅔(29+4)=⅔*33=22
odp. W klasie Ia jest 33 uczniów, w klasie Ib 29 a Ic 22
1 5 1
2010-04-12T18:52:25+02:00
Ib-x
Ia-x+4
Ic - 2/3(x+4)

x+x+4+2/3(x+4)=84
2x+4+2/3x+8/3=84
2²/₃x=84-6²/₃
2²/₃x=77⅓ /:⁸/₃
x=29

Ib-29
Ia-29+4=33
Ic-2/3*33=22
1 4 1