Z PODANYCH ZDAŃ WYPISZ ORZeCZENIA I PODZIEL JE NA CZASOWNIKOWE I IMIENNE ORZECZENIA.

a) Najszybszym zwierzęciem świata jest gepard.
b) Myślę, że mój brat zostanie w przyszłości neurochirurgiem.
c) Nie ma szans na przedłużenie terminu składania prac.
d) Czy jeśli będę dużo ćwiczyć, stanę się znanym pianistą?
e) Kto by pomyślał, że Jacek i Robert zostaną przyjaciółmi.
f) Beata odetchnęła z ulgą, gdy przeczytała zadania.
g) Gdzie tu można napić się kawy?
h) Powstała tak gęsta mgła, że wszystkie loty są odwołane.
i) Stanęliśmy na szczycie i podziwialiśmy widok, jaki ukazał się naszym oczom.
j) Trzeba będzie przypomnieć bratu o imieninach mamy.



Dzięk,i z góry. dam naj

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T18:51:18+02:00
A gepar zwierzeciem obydwa imienne
b brat neurochirurg obydwa imienne
c przedłuzenie skladania czasownikowe
d pianistą imienne ćwiczyc czasownikowe
e Jacek Robert imienne
f Beata imienne odetchnęła czasownikowe
g Napic czasownikowe
h Odwołane czasownikowe
i Stesknilismy podziwialiscie czasownikowe
j przypomniec czasownikowe bratu mama imienne
8 2 8
2010-04-12T18:55:00+02:00
A) Najszybszym zwierzęciem świata jest gepard.
jest - orzeczenie czasownikowe
b) Myślę, że mój brat zostanie w przyszłości neurochirurgiem.
zostanie neurochirurgiem - orzeczenie imienne
c) Nie ma szans na przedłużenie terminu składania prac.
Nie ma- orzeczenie czasownikowe
d) Czy jeśli będę dużo ćwiczyć, stanę się znanym pianistą?
stanę się- orzeczenie imienne
e) Kto by pomyślał, że Jacek i Robert zostaną przyjaciółmi.
zostaną przyjaciółmi- orzeczenie imienne
f) Beata odetchnęła z ulgą, gdy przeczytała zadania.
przeczytała- orzeczenie czasownikowe
g) Gdzie tu można napić się kawy?
napić się - orzeczenie czasownikowe
h) Powstała tak gęsta mgła, że wszystkie loty są odwołane.
powstała- orzeczenie czasownikowe
i) Stanęliśmy na szczycie i podziwialiśmy widok, jaki ukazał się naszym oczom.
Stanęliśmy i podziwialiśmy orzeczenie czasownikowe
j) Trzeba będzie przypomnieć bratu o imieninach mamy.
przypomnieć - orzeczenie czasownikowe
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:05:35+02:00
A)jest-orzeczenie czasownikowe
b)zostanie w przyszłości-imienne
c)nie ma - imienne
d)stanę się pianistą-imienne
e)zostaną-czasownikowe
f)odetchnęła,przeczytała-czasownikowe
g)napić się-czasownikowe
h)powstała-czasownikowe;są odwołane-imienne
i)stanęliśmy,podziwialiśmy,ukazał się -czasownikowe
j)będzie-czasownikowe
:)
11 2 11