Odpowiedzi

2009-11-04T14:36:40+01:00
Ściany żył i tętnic zbudowane są z 3 warstw zewnętrznej łącznotkankowej, środkowej zbudowanej z mięśni gładkich oraz wewnętrznej tkanki łącznej i śródbłonka. Ściany tętnic są grube,
ponieważ wyrzucana do nich krew znajduje się pod dużym ciśnieniem, podlegającym zmianom cyklicznym .
Tak wyglda ukłAD WIENCOWY SERCA
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:15:54+01:00
Układ wieńcowy zbudowany jest z 2 tętnic wieńcowych odchodzących od aorty. Rozgałęziają sie one tworząc bardzo rozbudowaną sieć naczyń włosowatych (jedno naczynie wlosowate przypada na jedno włókno mięsniowe). Krew z naczyń włosowatych jest zbierana przez żyły wieńcowe, które uchodzą do zatoki wiencowej w prawym przedsionku.
Układ wieńcowy zapewnia doskonale ukrwienie mięśnia sercowego. Dostarcza tlen i substancje odżywcze (glukozę i kwasy tłuszczowe). Usuwa też produkty przemiany materii
16 3 16
2009-11-04T16:16:46+01:00
Układ wieńcowy zapewnia doskonale ukrwienie mięśnia sercowego. Dostarcza tlen i substancje odżywcze (glukozę i kwasy tłuszczowe). Usuwa też produkty przemiany materii.

9 3 9