Odpowiedzi

2010-04-12T18:58:44+02:00
Hibernacja-sen zimowy,stan odrętwienia pozwalający niektórym ssakom na przetrwanie cięzkich warunków zimowych
estywacja-sen letni, zapadanie wstan odrętwienia w okresie letnim,pozwalający na przetrwanie suszy
zmiennocieplność,zmienność temperatury ciała zwierząt (zwanych zmiennocieplnymi) wraz ze zmianami temperatury otoczenia, brak zdolności organizmu do zatrzymywania ciepła oraz regulowania temperatury ciała i aktywności przemiany materii w stosunku do wahań temperatury w jego środowisku; z. cechuje większość zwierząt bezkręgowych oraz ryby, płazy i gady
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T18:59:24+02:00
A) stan fizjologiczny organizmu polegający na spowolnieniu procesów życiowych
b) sen letni, występujący u niektórych zwierząt w lecie (spowolnienie procesów życiowych)
c) zwierzę, którego temperatura ciała jest zmienna i zależy od temperatury otoczenia, cecha charakterystyczna ryb, płazów i gadów.
6 4 6
2010-04-12T19:11:32+02:00
Hibernacja - zapadanie w stan odrętwienia podczas gdy temperatura jest zbyt niska.Zachodzą wtedy procesy życiowe jednak w zwolnionym tempie.
Zmiennocieplność- przystosowanie do warunków klimatycznych jakie panują na danym terenie.
1 5 1