Odpowiedzi

2009-11-04T14:43:42+01:00
Praca(W)
wzór:W=F*s
jednostką miary jest 1J czyt.Dżul
1J=1N*1m

Moc (P)
wzór: P= w/t
ponadto: P=F* v
jednostką miary jest : 1 wat
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T14:48:40+01:00
Praca=wartość siły*wartość przemieszczenia.
Wzór: W=F*s Prace wyrażamy w Julach(J)
np. 1J to praca jaką wykonuje siła o wartości 1N działająca na ciało, które przesuwa się o 1m.

Moc-to wielkość fizyczna,która określa stosunek pracy do czasu w jakim ta praca została wykonana.
Wzór: P=W/t Moc wyrażamy w watach(W)
np. 1 wat jest to moc takiego urządzenia, które w czasie 1s wykonuje prace 1J
3 4 3