1. Suma trzech kolejnych liczb parzystych jest równa 72.Jakie To Liczby?


2.Rożnica pewnej liczby i jej czwartej części równa jest 45. Jaka To Liczba?


3.Rozdzielono 1000 złotych między trzy osoby w ten sposób, że druga osoba otrzymała o 100zł więcej niż pierwsza osoba, a trzecia o 200 zł więcej niż druga osoba. Jaką kwote otrzymała każda z tych osób?

Dziękuje.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:13:21+02:00
1. Suma trzech kolejnych liczb parzystych jest równa 72.Jakie To Liczby?
x+(x+2)+(x+4)=72
x+x+2+x+4=72
3x+6=72
3x=72-6
3x=66/:3
x=22

2.Rożnica pewnej liczby i jej czwartej części równa jest 45. Jaka To Liczba?
x-¼x=45
¾x=45 /*4/3
x=60

3.Rozdzielono 1000 złotych między trzy osoby w ten sposób, że druga osoba otrzymała o 100zł więcej niż pierwsza osoba, a trzecia o 200 zł więcej niż druga osoba. Jaką kwote otrzymała każda z tych osób?
x+(100+x)+(200+100+x)=1000
x+100+x+200+100+x=1000
3x=1000-400
3x=600 /:3
x=200
2 5 2
2010-04-12T19:13:21+02:00
1.
x+x+2+x+2+2= 72
3x+6=72 |-6
3x=66
x=22

22, 24, 26

2.
x-¼x=45
¾x=45 |×4
3x=180 |/3
x = 60

3.
x+x+100+x+100+200=1000
3x+400=1000 |-400
3x=600
x= 200 zł
2 5 2