Odpowiedzi

2010-04-12T19:21:57+02:00
Okwiat stanowi jedynie osłonę dla właściwych organów rozmnażania czyli pręcików i słupka. Może on przybierać różnorodne formy.


rośliny okrytozalążkowe są tak nazywane, ponieważ ich zalążki są okryte.
250 2 250
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:21:58+02:00
1.

Okwiat - część kwiatu złożona zwykle z kielicha i korony.
Okwiat służy ochronie pręcików i słupków, a także jako powabnia u uroślin owadopylnych dzięki zapachowi i kolorom, dla zapylających je owadów, ptaków, ssaków i innych.Niektóre rośliny zatraciły okwiat tylko częściowo lub całkowicie np. wierzba, trawy.





2.Ponieważ ściny zalązni słupka chronią zalażki,a po zapłodnieniu powstaje owoc rosliny okrytozalazkowe są najliczniejszą grupą roslin na ziemi główie to rośliny zielone
Pozdrawiam:))
85 4 85